maandag 28 maart 2016

Tweetie

De eerste week na onze terugkomst was er eentje van relaxen en niet te veel uitsteken. Totdat er een boeking binnenkwam , en dat is de start van ons nieuwe seizoen. De eerste dagen waren nog een beetje bewolkt en voor onze normen zelfs kil, maar met de nieuwe gasten kwam ook de zon en gaan de ligzetels weer op het terras staan. Het ontbijt mag weer genuttigd worden in een heerlijk schitterende zon.

Maar ondertussen vernemen we ook het vreselijke nieuws van de aanslagen die er in Zaventem en Brussel hebben plaatsgevonden. Die bewuste dinsdag hebben we dan ook zoals er nog zullen zijn, de hele dag voor tv gelegen om tot op de laatste voet alles te kunnen volgen. Je thuisland blijft tenslotte toch je thuisland. Als het dan op de koop toe nog eens een plek is die je tamelijk goed kent en zeer dichtbij is, dan "pakt" dat des te meer.
Het is een schande dat zoiets gebeurt, maar daarover zijn al ettelijke teksten geschreven.
Maar na 1 dag begint het circus op volle toeren te draaien. De vlieghaven is gesloten tot.....wie weet nog tot wanneer. Ik kan me voorstellen dat het daar inderdaad niet van een leien dakje loopt om heel die boel weer in orde te krijgen en alles weer veilig te kunnen laten verlopen.
Chapeau aan al diegenen die hier ter hulp springen.

Brussel, een stad die mij persoonlijk niet echt nauw aan het hart ligt (maar dat heeft meer met taal dan met stad te maken) verandert plots in een enorm liefdevolle stad waar iedereen weer respect voor mekaar toont.
Maar gisterenavond begon plots mijn bloed bijna te koken.
Je blijft tegen wil en dank toch elke dag het nieuws volgen om toch op de hoogte te blijven en patat, daar was het dan.
De liefdevolle plek aan de beurs in Brussel, een plein dat in enkele dagen was veranderd in een bloemen en kaarsenzee, veranderde plots in een gigantische manifestatie van  de Belgische hooligans. Lopend, schreeuwend en bloemen en kaarsen vertrappelend liepen ze luidkeels tussen de bedroefde mensen. En dit kan allemaal. De politie was uiteraard op de hoogte, maar dat moet gewoon kunnen en mag dan ook getolereerd worden. Een andere manifestatie moet je eerst aanvragen, maar dit kan gewoon. 
Het was gisteren Pasen en dan is het ook leuk om te zien dat Albert en Paola in Rome bij de paus zijn. Rome is tenslotte wat leuker dan hier in Brussel te "moeten" je  meeleven tonen.

Ik stond op het punt om tv uit te  schakelen, want dit kan ik niet meer zien, toen er nog wat extra leuk nieuws bij kwam. 
De vlieghaven blijft gesloten tot.....Logisch, dat zei ik al.
De mensen die hun auto's in de parking hebben staan aan de luchthaven, die zullen ook nog moeten wachten, kan ik ook ergens nog verstaan. Maar dan laten ze de politie aan het woord en die gaan op dat moment beginnen dreigen met staken omdat ze nog steeds geen kogelvrije vesten hebben! Handig voor als er een bomaanslag is. Die gaan uiteraard van de gelegenheid gebruik maken om misschien eens beginnen te staken. Ook dit kan in Belgiƫ.
De tv stond nog steeds niet uit want er kwam nog een staartje aan.
Niemand, en dan ook niemand mag vertrekken vanuit Zaventem, maar wie zien we daar met oh zo droevige gezichten verschijnen? De rode duivels, want die moeten gaan voetballen en die moeten toch kunnen vliegen vanuit Zaventem. Zijn die te lui om naar Oostende of Luik te rijden om van daaruit te vertrekken?

Jammergenoeg dat ik Twitter niet gebruik want op dat moment denk ik dat ik het land had platgetweet.

SCHANDE

Ja...er zijn dus ook dagen dat ik kwaad ben.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten