vrijdag 23 mei 2014

STEMMEEUUHHHNNN !!!

Ach, het was te mooi om waar te zijn. Net voor Pasen hadden we onze kippen , en met Pasen ons eerste eitje. Maar gisteren sloeg het noodlot toe, er lag er al eentje dood.
Things happen.
Dus onzen Ad, gewoon om met kippetjes om te gaan haalde die even uit het hok en ging ze, als onze gasten weg waren, even begraven of wat dan ook. Hier in Spanje bestaat er zoiets als een ophaaldienst voor zo'n dingen. Maar, toen hij terugkwam was de kip wegggg. Misterie. Wie nam de kip mee? Ofwel ging zijn eerste gedacht naar Migo, onze jongste kat. Moeilijk te geloven. Ofwel was het een vos, maar sluipen die rond tijdens de ochtend?
Dus denken we dat de natuur zijn werk heeft gedaan en dat er een roofvogel mee weg is gevlogen. De plaatselijke ophaaldienst dus.

Ondertussen ben ik in de weer met kamers opruimen en omdat we nu 10 gasten hebben, zijn er ook een koppel gevestigd bij de buren in één van de vakantiewoningen die we in beheer hebben. Daar aangekomen, loop ik zoals elke dag op mijn slefferkes rond in de tuin, en op het ogenblik dat ik onopgemerkt een stapje wilde zetten, zag ik onder mijn voet iets kruipen. Net gemist, een slangetje van het niet echt gezonde type.

En zo gaat de dag in Andalusië verder. 's Avonds was het tijdens het diner weer een geweldige sfeer en wat met die groep een lawaai zou zijn, veranderde tijdens het eten in een complete stilte. Ahhhhhh, het smaakt en dat doet deugd.

Vanmorgen werd ik wakker en kwam tot het besef dat ik nog steeds geen oproep gekregen heb om te gaan stemmen. Ja, ik moet dat hier ook doen. Waarom is me nog steeds de vraag, maar dat hoort nu eenmaal zo.
Het consulaat had me nochtans doorgegeven dat Tervuren, waar we het laatst hebben gewoond, mij die bewuste brief moest doorsturen. En dat hebben ze dus niet gedaan. Zullen we dan maar eens niet gaan stemmen??? Pfff België zit waarschijnlijk ook niet op mijn stem te wachten en Vlaanderen ook al niet, laat staan Europa. Hier zitten we goed, dus we volgen
het zondag wel even op tv, als we niet buiten liggen te kletsen met één van de gasten.

P.S. Deze kregen we dan gisteren nog officieel met de post toegestuurd, ook dat doet weer deugd.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten