donderdag 2 november 2017

Love is Love

De laatste gasten zijn  vertrokken  en we maken de b&b klaar voor een winterslaap. Gelukkig hebben we zoals elk jaar leuke mensen die op onze fantastische plek komen passen, zodat onze Katrientjes (ons kippen voor wie dit nog niet weet) en Migo en Boio (de twee poezen) op tijd en stond hun bordjes vol krijgen. Uiteraard mogen ze ook de tuin niet vergeten want van regen valt er hier weinig te bespeuren.

En nu is het dan ook tijd om wat artikels te lezen die de laatste weken onze ogen zijn gepasseerd. Zo viel ik op een artikel over de winnaar van The Voice Australië die een song heeft uitgebracht voor de gelijkheid van mensenrechten en momenteel ook voor het openstellen van het homo huwelijk in Australië, wat tot op heden nog steeds geen feit is. Een eilandvolk heeft nog steeds wat bekrompener gedachten.

Als ik dan kijk naar hoe vooruitstrevend ons ma wel was.
In haar winkel, wat af en toe meer een sociaal bureau was, vertelden de klanten ook soms dat hun zoon of dochter ging samenwonen en dat dat toch erg was, in die tijd wel te verstaan. Ma was altijd de eerste om die mensen een steuntje te geven en te zeggen dat ze dat maar moesten accepteren en hun kinderen hun eigen weg laten gaan.
Het moment kwam dat ik op kot zat en ging samenwonen. En dat was net wat teveel van het goede. Ze heeft een week in haar bed gestoken.Haar eigen zoon samenwonen, dat kon toch niet. Wat zouden de mensen wel denken.

Maar de tijd evolueerde en zij ging er zeer goed op vooruit qua gedachtegang van de maatschappij.
Zo kwam de dag dat ik uit de kast kwam, pffff ook alweer lang geleden, en dat nam ze gewoon aan. Ook weer in die tijd was dat geen evidente keuze, nu trouwens ook nog steeds niet. Als ik maar gelukkig was, daar ging het bij haar tenslotte om.

En zie, nu zijn we zovele jaren verder en moet men nog steeds vechten voor diezelfde rechten.
Fantastisch dat iemand die dan volop in de belangstelling staat in The Voice, daar dan tenslotte een lied over maakt. Let's hope dat dit een keerpunt kan zijn.
Ik zet er even de link bij, het is dan nog mooi ook.

https://www.youtube.com/watch?v=Tqg--BEVcVE




Ik blijf het neerschrijven.....wat was ons ma toch een geweldige straffe madam.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten